ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 言語と文化
  3. 第4号

第2言語学習者のための態度診断とストラテジー指導

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/1774
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/1774
aa0fff3f-f308-473d-9e4a-7c9b762dfe5b
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKK0002076.pdf BKK0002076.pdf (734.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-01-24
タイトル
タイトル 第2言語学習者のための態度診断とストラテジー指導
タイトル
タイトル Attitude Diagnosis and Learning Strategy Instruction in Second Language Teaching
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル ダイ2 ゲンゴ ガクシュウシャ ノ タメ ノ タイド シンダン ト ストラテジー シドウ
著者 土屋, 澄男

× 土屋, 澄男

土屋, 澄男

Search repository
著者
値 Tsuchiya, Sumio
所属機関
値 文教大学文学部
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recent research has shown that second language learning can be affected by such individual learner factors as age, aptitude, cognitive style, motivation, and personality. Differences in these factors result in differences in the rate at which learners learn and the level of competence they eventually attain. The following factors may be difficult, if not impossible, for language learners to control. a) age b) language aptitude c) personality On the other hand, the following can be changed and controlled by learners themselves, which means that they can also be controlled by teachers. d) cognitive style e) motivation f) affective factors The aim of the present paper is to discuss the question of how language teachers can help their students control these changeable learner factors.
書誌情報 言語と文化
en : Language and Culture

巻 4, p. 1-16, 発行日 1991-08-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09147977
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKK0002076
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:39:52.954096
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3