WEKO3
インデックスリンク
アイテム
第2言語学習者のための態度診断とストラテジー指導
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/1774
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/1774aa0fff3f-f308-473d-9e4a-7c9b762dfe5b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-01-24 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 第2言語学習者のための態度診断とストラテジー指導 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Attitude Diagnosis and Learning Strategy Instruction in Second Language Teaching | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
タイトル カナ | ||||||||
その他のタイトル | ダイ2 ゲンゴ ガクシュウシャ ノ タメ ノ タイド シンダン ト ストラテジー シドウ | |||||||
著者 |
土屋, 澄男
× 土屋, 澄男
|
|||||||
著者 | ||||||||
値 | Tsuchiya, Sumio | |||||||
所属機関 | ||||||||
値 | 文教大学文学部 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Recent research has shown that second language learning can be affected by such individual learner factors as age, aptitude, cognitive style, motivation, and personality. Differences in these factors result in differences in the rate at which learners learn and the level of competence they eventually attain. The following factors may be difficult, if not impossible, for language learners to control. a) age b) language aptitude c) personality On the other hand, the following can be changed and controlled by learners themselves, which means that they can also be controlled by teachers. d) cognitive style e) motivation f) affective factors The aim of the present paper is to discuss the question of how language teachers can help their students control these changeable learner factors. | |||||||
書誌情報 |
言語と文化 en : Language and Culture 巻 4, p. 1-16, 発行日 1991-08-01 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 09147977 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
本文言語 | ||||||||
値 | 日本語 | |||||||
ID | ||||||||
値 | BKK0002076 | |||||||
作成日 | ||||||||
日付 | 2012-10-11 |