WEKO3
インデックスリンク
アイテム
日本における中国映画『鬼が来た!』の受容
https://doi.org/10.15034/0002000118
https://doi.org/10.15034/000200011872b75260-d639-42ac-b76f-e4491be14608
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 文教大学学術リポジトリ登録用アイテムタイプ(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-11 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 日本における中国映画『鬼が来た!』の受容 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Reception of the Chinese Film Devils on the Doorstep in Japan | |||||||||||
作成者 |
蓋, 暁星
× 蓋, 暁星
|
|||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The Chinese film, Devils on the Doorstep (2000), directed by Jiang Wen, was a film with the theme of Second Sino-Japanese War.Although it won the Grand Prix at the Cannes Film Festival, it has been banned from screening in China. It released in Japan in 2002 and won the MAINICHI FILM AWARDS for Best Foreign Film. It also ranked 3rd in Kinema Junpo’s top ten foreign films. Although it has not been released publicly in China, viewers still found other ways through the internet, TV channels, and DVD to watch the film and have given it high praise. In this article, I consider both the perspectives of reviews given by critics and online film enthusiasts in Japan.Furthermore, this will be contrasted against the focal point, interpretation, and understanding of the film in China. |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Bunkyo University | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.15034/0002000118 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09147977 | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 言語と文化 en : Language and Culture 巻 36, p. 63-90, ページ数 28, 発行日 2024-03-16 |