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マスメディアが進化した昭和後期におけるコンテンツ開発の研究「変容導入期」
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2002148
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2002148a29376af-ea00-4f4a-ae2a-31c687ffd6ad
Item type | 文教大学学術リポジトリ登録用アイテムタイプ(1) | |||||
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公開日 | 2024-05-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | マスメディアが進化した昭和後期におけるコンテンツ開発の研究「変容導入期」 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Content Development in the Late Shōwa Era when Mass Media Evolved to "Transformation introduction period" | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Based on the product life-cycle theory of marketing, I propose a life-cycle theory of media-content creation—the content development three-year cycle theory. As per the work-experience of the author, the content creation cycle is hypothesized to be completed in minimum nine years. This period comprises three stages, each three-years long—Introduction Stage, Growth Stage, and Maturity Stage. This theory is examined through the achievements of seven creators, that is, pioneers who created media content; the mentors who influenced and instructed the author; and the author's contemporary creators who share and widen the author’s perspectives and make for healthy competitors. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 文教大学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Bunkyo University | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 18834752 | |||||
書誌情報 |
ja : 湘南フォーラム en : Shonan Forum 巻 28, p. 63-93, ページ数 31, 発行日 2024-03-08 |