WEKO3
インデックスリンク
アイテム
地域をフィールドにした体験的な学びが学び手の変容に与える影響に関する一考察 :「宮古エコツーリズムプロジェクト」を題材に
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2002209
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2002209d9cd092d-d7c3-49d4-860b-c473e144dc39
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 文教大学学術リポジトリ登録用アイテムタイプ(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-08-09 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 地域をフィールドにした体験的な学びが学び手の変容に与える影響に関する一考察 :「宮古エコツーリズムプロジェクト」を題材に | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | The Influence of Experiential Learning Using the Local Community as a Field on the Transformation of Learners : Using the “Miyako Ecotourism Project” as a case study | |||||||||||||||||
作成者 |
海津, ゆりえ
× 海津, ゆりえ
× 笹野, 仁美
|
|||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | This study quantitatively analyzes the impact of experiential learning involvement on learner transformation. The 2023 survey, part of the Miyako Ecotourism Project, revealed that students who are involved with local communities tend to broaden their perceptions by learning about their history and culture. This implies a shift in learners’ deeper understanding of and willingness to contribute to their local communities. However, the impact of experiential learning varied from learner to learner, suggesting that there are individual differences in the transformation caused by experiential learning of the community. | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | Bunkyo University | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 09173072 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 国際学部紀要 en : JOURNAL OF THE FACULTY OF INTERNATIONAL STUDIES BUNKYO UNIVERSITY 巻 34, 号 2, p. 39-52, ページ数 14, 発行日 2024-01-31 |