ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 国際学部紀要
  3. 第16巻1号

大学英語教育におけるテレビ会議の有効活用

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3607
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3607
e568a82e-361c-444d-a23c-369833a7ec42
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKS0000180.pdf BKS0000180.pdf (422.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-12-19
タイトル
タイトル 大学英語教育におけるテレビ会議の有効活用
タイトル
タイトル Strategic Use of Videoconferencing in Intermediate EFL
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル ダイガク エイゴ キョウイク ニ オケル テレビ カイギ ノ ユウコウ カツヨウ
著者 塩沢, 泰子

× 塩沢, 泰子

塩沢, 泰子

Search repository
著者
値 Shiozawa, Yasuko
所属機関
値 文教大学国際学部
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The author argues for integration of whole-class synchronous videoconferencing into regular courses in an attempt to develop both oral communication ability and attitude toward communication in intermediate EFL classes. One of the critical points in EFL is lack of authentic opportunity to use English. Most students study English without any immediate need to exercise the language. In such a situation the author conducted seven multi-point videoconferences via satellite, linking her class with other university classes in Japan and in Thailand over three semesters as a part of the regular course. The series of joint classes focused on interactive oral activities and multimedia presentations in English whereas reading and writing tasks on related issues were given before and after each satellite class. Post-project survey revealed that the participants highly evaluated videoconferencing. They felt that skills and motivation to communicate in English as well as intercultural awareness were fostered in the affective and social environment. In addition, the joint project, made transparent via the technology, suggested possibility of faculty development. The author finally discusses factors to maximize the effect of videoconferencing as well as its limitations from pedagogic, technical and administrative viewpoints.
書誌情報 文教大学国際学部紀要
en : Journal of the Faculty of International Studies Bunkyo University

巻 16, 号 1, p. 103-114, 発行日 2005-07-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09173072
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 英語
ID
値 BKS0000180
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:02:38.578892
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3