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  1. 紀要類
  2. 人間科学研究
  3. 第21号

民間スポーツ施設における潜在利用者の特性に関する研究

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/401
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/401
8033ec4e-36fe-432a-81bb-b1699ae67779
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKK0000281.pdf BKK0000281.pdf (147.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-11-27
タイトル
タイトル 民間スポーツ施設における潜在利用者の特性に関する研究
タイトル
タイトル A Study on the Characteristics of Potential Users in the Commercial Sports Club Market
タイトル
タイトル ミンカン スポーツ シセツ ニオケル センザイ リヨウシャ ノ トクセイ ニカンスル ケンキュウ
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 松永,敬子

× 松永,敬子

ja 松永,敬子
文教大学人間科学部

en Matsunaga, Keiko
Bunkyo University, Faculty of Human Science

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内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to clarify the characteristics of potential users of the commercial sports club market in nagoya city. This study compared potential users of the commercial sports club market with continuous users in the public sports facilities. The questionnaire contained demographic, 6 user form items, 20 motivation items, 15 satisfaction items and 53 socio-phchological benefits items. A questionnaire survey was conducted from a sample of 1,791 members.
As results, potential users of the commercial sports club market were 30.9% , and continuous users in the public sports facilities were 69.1%. Potential users of the commercial sports club market had five socio-phchological benefits factors. Five factors were obtained which reflected Mental and physical stress release, Apporove self position-existence, Company bonding, Keeping health, and Self-improvement. Especially, potential users of the commercial sports club market were associated with Self-improvement factor, whereas continuous users in the public sports facilities were associated with Company bonding. One of the notable features of potential users of the commercial sports club market are their great power self-improvement, and what seems to be lacking is company bonding.
書誌情報 ja : 人間科学研究
en : Bulletin of Human Science

巻 21, p. 121-129, ページ数 9, 発行日 1999-12-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 03882152
出版タイプ
出版タイプ VoR
item_5_text_42
値 BKK0000281
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Ver.1 2023-05-15 17:08:39.456022
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