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ネットショッピングに対するイメージが利用に及ぼす影響について
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/4037
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2009-02-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ネットショッピングに対するイメージが利用に及ぼす影響について | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The influence of consumers' perception of net shopping on net shopping behavior | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | net shopping, perception, purchase behavior, multiple regression analysis | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
タイトル カナ | ||||||||
その他のタイトル | ネットショッピング ニ タイスル イメージ ガ リヨウ ニ オヨボス エイキョウ ニ ツイテ | |||||||
著者 |
浅川, 雅美
× 浅川, 雅美
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著者 | ||||||||
値 | Asakawa, Masami | |||||||
所属機関 | ||||||||
値 | 文教大学女子短期大学部 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This study was carried out to examine the influence of consumers' perception of net shopping on net shopping behavior. For this purpose, 119 female college students were surveyed. The questionnaire comprised questions pertaining to five categories of images of net shopping (dissatisfaction with security, labor-saving value, search skill value, the purchase process, and purchase systems), and questions pertaining to net shopping behavior (net shopping experience, frequency of net shopping throughout the year, and amount spent on net shopping throughout the year). Multiple regression analysis was performed three times with the five categories of perception as independent variables and purchase behavior as dependent variables. It was found that "dissatisfaction with security" had a negative influence on net shopping behavior, while "labor-saving value" had a positive influence on it. However, all coefficients of determination were low. A challenge for the future is to examine the influence of the attitude towards net shopping on the relationship between perception and purchase behavior. | |||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Annual Reports of Studies 巻 51, p. 1-5, 発行日 2008-01-01 |
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出版者 | ||||||||
出版者 | 文教大学女子短期大学部 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 03855309 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
本文言語 | ||||||||
値 | 日本語 | |||||||
ID | ||||||||
値 | BKS0000017 | |||||||
作成日 | ||||||||
日付 | 2009-02-27 |