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  1. 紀要類
  2. 研究紀要 (女子短期大学部)
  3. 第52集

統合型マーケティング・コミュニケーションの成功例である「伊右衛門」のCMに対する反応分析

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/4049
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/4049
dd73d7cc-6c7e-48ad-b3c4-834b0fc6cfde
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKS0000250.pdf BKS0000250.pdf (251.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-02-20
タイトル
タイトル 統合型マーケティング・コミュニケーションの成功例である「伊右衛門」のCMに対する反応分析
タイトル
タイトル Analysis of Responses to a Commercial - An Example of Integrated Marketing Communications Strategy
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル トウゴウガタ マーケティング コミュニケーション ノ セイコウレイ デ アル イエモン ノ CM ニ タイスル ハンノウ ブンセキ
著者 浅川, 雅美

× 浅川, 雅美

浅川, 雅美

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著者
値 Asakawa, Masami
所属機関
値 文教大学女子短期大学部
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Participants in this study watched a commercial for Iyemon-brand green tea and were asked open-ended questions about their impressions. They then answered either-or questions on preference and buying intention.Participants also responded to open-ended questions on reasons why they liked (or disliked) the commercial as well as reasons why they would want (or would not want) to buy the product. Data was subject to text mining and the following results obtained. 1) Based on participants' impressions of the commercial and reasons why they liked it, keywords related to Japanese style such as "wa (harmony as a Japanese virtue), wafu (traditional Japanese style), or Japan";"kimono, or traditional Japanese dress"; and "Kyoto" were identified. Other keywords related to high quality concepts, including "authenticity-oriented, traditional, long-established, or quality brand," were also specified. These data indicated that participants' impressions of the commercial, such as its Japanese style and its high quality, corresponded to the advertiser's intended brand image. 2) The data revealed reasons why participants liked the commercial included elements from its mode of execution, such as entertainers and music used in the commercial. 3) In responding to their impressions of the commercial and reasons why they liked it, many participants answered "perfectly suitable" or "suitable" for the commercial's image and "suitable" in response to the image of the actual product. 4) The data also suggested that messages successful in promoting the tea as "tasty" or "flavorful" helped enhance buying intention
書誌情報 研究紀要
en : Annual Reports of Studies

巻 52, p. 45-49, 発行日 2009-01-01
出版者
出版者 文教大学女子短期大学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03855309
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKS0000250
作成日
日付 2010-02-19
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Ver.1 2023-05-15 15:55:03.892303
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