@article{oai:bunkyo.repo.nii.ac.jp:00007253, author = {村上, 純一 and ムラカミ, ジュンイチ and Murakami, Junichi}, journal = {人間科学研究, Bulletin of Human Science}, month = {2018-03-01, 2018-06-08}, note = {Today, numerous cross-curricular programs are implemented as part of schooling in Japan, and one could even call them a tidal wave since they are so numerous. Under such circumstances, determining which cross-curricular programs might be fused is important. With that in mind, this paper examines the potential fusion of moral education and career education. This paper focuses on 2 examples, ‘The Challenge for Fourteen-year-olds’ implemented in Toyama Prefecture and ‘Give It a Shot Week’ implemented in Hyogo Prefecture. 今日、日本の学校教育には教科横断的、要素複合的な教育プログラムが多数掲げられており、それらは「氾濫」ともいえるような状況を呈している。そうした状況下においては、可能なものを融合・統合して考えるという視点が重要になってくるといえる。こうした問題関心に基づき、本稿では道徳教育とキャリア教育との融合の可能性を、富山県の「14歳の挑戦」、兵庫県の「トライやる・ウィーク」という2つの事例の分析を中心に検討する。}, pages = {51--59}, title = {道徳教育とキャリア教育との融合の可能性に関する一考察 : 富山県「14歳の挑戦」・兵庫県「トライやる・ウィーク」の事例分析を中心に}, volume = {39}, year = {} }