@article{oai:bunkyo.repo.nii.ac.jp:00007521, author = {鷲麗美知, ゾラナ}, journal = {言語文化研究科紀要, Bulletin of The Bunkyo University Graduate School of Language and Culture}, month = {2020-03-16, 2020-04-22}, note = {無料のオンライン語彙学習リソースが多数あります。教師と学習者にとっての課題は、言語発達の特定の段階で特定の学習目標を達成するのにどれが最も有用かを特定することです。本論では、調査結果によって支持されており、幅広い潜在的利用者を持つと考えられている重要なリソースをいくつか紹介します。単語リスト、フラッシュカード、使用語彙のレベルを測定するLexical Frequency Profile(LFP)と呼ばれるプログラム、語彙テストに特に留意します。この精査によって、教師が教材についてより適切な情報に基づいた決定を下し、学習者の進歩をより正確に評価できるようになることが期待されます。学習者にとって、オンラインツールは、目標を設定し、学習者の語彙学習習慣を向上させるのに役立つと考えられます。 There are many free online vocabulary learning resources. The challenge for teachers and learners is to identify which are the most useful in meeting specific learning goals at particular stages of language development. This paper will introduce some key resources that have been supported by research findings and are believed to have a wide range of potential users. Special attention will be given to word lists, flashcards, lexical profilers, and vocabulary tests. It is hoped that this review will enable teachers to make better informed decisions about the teaching materials and assess learners’ progress more accurately. For learners, the online tools may be useful in setting goals and enhancing their vocabulary learning practices.}, pages = {29--70}, title = {語彙学習のための無料オンラインリソース}, volume = {6}, year = {} }