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動画広告の登場人物の顔に対する注目度―アイトラッキング実験による検討―
https://doi.org/10.15034/00008122
https://doi.org/10.15034/00008122c7ad9262-c342-47d1-b4fb-673fb6a285e2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
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公開日 | 2023-02-17 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | 動画広告の登場人物の顔に対する注目度―アイトラッキング実験による検討― | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | Attention to a celebrity's face in a commercial: An eye-tracking experiment | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||
DOI | 10.15034/00008122 | |||||||||||||||||||||
DOIタイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||
著者 |
浅川, 雅美
× 浅川, 雅美
× 岡野, 雅雄
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著者 | ||||||||||||||||||||||
値 | Asakawa, Masami | |||||||||||||||||||||
著者 | ||||||||||||||||||||||
値 | Okano, Masao | |||||||||||||||||||||
所属機関 | ||||||||||||||||||||||
値 | 文教大学健康栄養学部 | |||||||||||||||||||||
所属機関 | ||||||||||||||||||||||
値 | 文教大学情報学部 | |||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | This study investigated whether there is a difference in the degree to which consumers pay attention to the face of a celebrity in a TV commercial depending on the level of consumer characteristics (specifically, innovativeness, sensibility, and dependability). Fifty-five participants were presented with a commercial in which a celebrity introduced a green tea product. Eye movements of the participants were recorded as they watched the commercial, using a noncontact type eye-tracker. They were then asked to respond to scales that measured the degree of the consumer characteristics. The results showed that those who tended to be more innovative and dependable spent more time gazing at the face of the celebrity than those who tended to be less innovative and dependable. On the other hand, no statistically significant difference was found for sensibility. | |||||||||||||||||||||
書誌情報 |
湘南フォーラム : 文教大学湘南総合研究所紀要 en : Shonan forum : journal of the Shonan Research Institute Bunkyo University 号 26, p. 3-9, 発行日 2022-03-11 |
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出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者 | 文教大学湘南総合研究所 | |||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 18834752 | |||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||
本文言語 | ||||||||||||||||||||||
値 | 日本語 | |||||||||||||||||||||
ID | ||||||||||||||||||||||
値 | BKSF260003 |