ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 生活科学研究
  3. 第30集

教師が認知するコンサルテーションの特性に関する研究

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2236
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2236
8a95a51c-fbc0-4a3d-8951-d09c890af4fc
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKK0002044.pdf BKK0002044.pdf (921.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-02-25
タイトル
タイトル 教師が認知するコンサルテーションの特性に関する研究
タイトル
タイトル Teachers' perceptions of characteristics used by school psychologists in school consultation
言語
言語 jpn
キーワード
主題 学校コンサルテーション, スクールカウンセラー, 教師, コンサルタント, ETYPE:教育関連論文
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル キョウシ ガ ニンチ スル コンサルテーション ノ トクセイ ニ カンスル ケンキュウ
著者 谷島, 弘仁

× 谷島, 弘仁

ja 谷島, 弘仁
ISNI 文教大学

ja-Kana ヤジマ, ヒロヒト

en Yajima, Hirohito
Bunkyo University


Search repository
著者
値 Yajima,Hirohito
所属機関
値 文教大学人間科学部
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Although school consultations are an effective practice for teachers and school psychologists, only a few surveys have examined the fundamental process of school consultations in Japan. Therefore, this study examined teachers' perceptions of characteristics used by school psychologists in school consultations. A translated version of the Consultation Evaluation Scale for Schools (CESS) was completed by 118 high school teachers. Based on the results of factor analysis, a twenty-five-item scale was constructed that consisted of the following five factors: facilitated support support for teachers, perceptions of effectiveness of consultations, professionalism of consultant, and understanding of teachers. The present findings suggest that Japanese and American teachers hold different views of the characteristics used by school psychologists in school consultations. Correlational analysis revealed a significant positive relationship between CESS score and help-seeking preference among teachers. Furthermore, a significant positive relationship was observed between CESS score and individual efficacy among teachers.
書誌情報 生活科学研究
en : Bulletin of Living Science

巻 30, p. 187-196, 発行日 2008-03-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02852454
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKK0002044
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:30:48.951617
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3