ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 情報研究
  3. 第39号

IT英語の語彙習得とプライミング効果に関する一考察 : 語形成と語彙の意味指導の試みから

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3086
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3086
10a52d3d-4eb4-4b58-87bc-cf990e942d95
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKS0000122.pdf BKS0000122.pdf (3.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-01-26
タイトル
タイトル IT英語の語彙習得とプライミング効果に関する一考察 : 語形成と語彙の意味指導の試みから
タイトル
タイトル Priming effect in vocabulary building of IT terms:An observation from experimental lessons inword formation and meaning comprehension
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル IT エイゴ ノ ゴイ シュウトク ト プライミング コウカ ニ カンスル イチコウサツ ゴケイセイ ト ゴイ ノ イミ シドウ ノ ココロミ カラ
著者 高橋, 信弘

× 高橋, 信弘

ja 高橋, 信弘
ISNI


Search repository
著者
値 Takahashi, Nobuhiro
所属機関
値 文教大学情報学部非常勤
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The object of this study is to test the hypothesis that our students will learn IT English terms more quickly and efficiently if we may help them comprehend and associate or be reminded of the meaning of the words by utilizing knowledge of word formation as they come across derivatives or compounds of IT terms. The followings is a summary of the results of the experiment. (1) Cognitive understanding of word formation in IT terms. It became evident that comprehension of word formation in an IT term or its meaning, and association with those, prompts the students remember IT English words more easily. (2) Practice and result of teaching for cognitive understanding and a semantic priming effect In the lesson we taught IT terms illustrating an interrelation between prefixes and suffixes and other word parts in a semantic network that we aimed for students' cognitive understanding though a semantic priming effect. Students understood well as measured by 3 consecutive short tests of IT vocabulary. Readout time (the time students need for reacting to the questioned words when trying to remember or associate) was shorter after the lesson than before; (correct answer) rate was also higher. The results proved the hypothesis.
書誌情報 情報研究
en : Information and Communication Studies

巻 39, p. 151-183, 発行日 2008-07-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03893367
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKS0000122
作成日
日付 2010-01-21
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:13:47.729462
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3