ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 国際学部紀要
  3. 第16巻1号

クラスを超えた学び合い(3) : 日本人学生英語クラスと留学生日本語クラス間交流 : 第3回活動事後アンケートの報告

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3600
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3600
98894d36-6c74-4e27-b52c-754d98d1580e
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKS0000182.pdf BKS0000182.pdf (717.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-12-19
タイトル
タイトル クラスを超えた学び合い(3) : 日本人学生英語クラスと留学生日本語クラス間交流 : 第3回活動事後アンケートの報告
タイトル
タイトル Learning from Each Other Beyond the Classes(3) : Interclass Communication Activities Between Japanese and International Students at Bunkyo University : Report on the Post Questionnaire in the Third Activity
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル クラス オ コエタ マナビアイ 3 ニホンジン ガクセイ エイゴ クラス ト リュウガクセイ ニホンゴ クラスカン コウリュウ ダイ3カイ カツドウ ジゴ アンケート ノ ホウコク
著者 坪田, 典子

× 坪田, 典子

坪田, 典子

Search repository
野沢, 智子

× 野沢, 智子

野沢, 智子

Search repository
著者
値 Tsubota, Michiko
著者
値 Nozawa, Tomoko
所属機関
値 文教大学国際学部非常勤
所属機関
値 文教大学国際学部非常勤
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explores the benefits of interclass activities between Japanese and international students in terms of the linkage of intercultural communication and language education. This was the third time we conducted such an interclass activity between an English class for Japanese students and a Japanese class for international students. The activity was a one-shot face-to-face discussion in groups of three or four participants of mixed nationalities. The topics discussed were entertainment news, political issues, historical awareness, and so on. Analyzing the result of the post-questionnaire, four factors were found: (1) Enjoyment to interact with foreign cultures; (2) Desire to be exposed to cross-cultural communication (Japanese > International **); (3) Eagerness to learn domestic and international affairs; (4) Motivation to acquire the communication language (Japanese < International *) (*p<0.05, **p<0.01). Although some participants from both groups had shown disinterest or disgust towards each other, previous to the activity, the actual interaction stimulated and satisfied them. This is revealed in factor 1. The significant difference in factor 2 indicates that the Japanese students are usually less exposed to other cultures than the international students and therefore have a greater desire for such exposure. The scores of factor 3 are both high. And the significant difference in factor 4 means that the interaction with the Japanese students encouraged the desire of the international students to acquire better communicative competence in their second language. Even so, the Japanese students also got motivated to learn English, having been exposed to their counterparts' fluent use of Japanese, their second language, which suggests more influence on the Japanese students from this kind of activity
書誌情報 文教大学国際学部紀要
en : Journal of the Faculty of International Studies Bunkyo University

巻 16, 号 1, p. 135-147, 発行日 2005-07-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09173072
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKS0000182
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:02:53.768116
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3