ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 国際学部紀要
  3. 第16巻1号

大学生のCALLに対する態度・授業評価に影響を及ぼす個人差要因

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3608
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3608
ebf6758a-c230-47f8-84ac-c579e9aa5777
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKS0000181.pdf BKS0000181.pdf (775.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-12-19
タイトル
タイトル 大学生のCALLに対する態度・授業評価に影響を及ぼす個人差要因
タイトル
タイトル Learner Variables That Affect Students' Attitudes toward CALL and Their Evaluation of the Lessons
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル ダイガクセイ ノ CALL ニ タイスル タイド ジュギョウ ヒョウカ ニ エイキョウ オ オヨボス コジンサ ヨウイン
著者 真野, 千佳子

× 真野, 千佳子

真野, 千佳子

Search repository
大須賀, 直子

× 大須賀, 直子

大須賀, 直子

Search repository
著者
値 Mano, Chikako
著者
値 Osuka, Naoko
所属機関
値 文教大学国際学部非常勤
所属機関
値 秋草学園短期大学
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to explore the relationship between various learner variables and students' attitudes toward CALL. Since CALL is a totally new type of English instruction that involves the use of computers, its effectiveness cannot be analyzed only within the traditional framework of second language acquisition (SLA). In addition to what is called "individual learner differences (ID)" in the field of SLA research, some other factors relating to the use of computers should also be taken into consideration. The present paper examines the following three questions: (1) How do students' prior computer experience, computer knowledge, typing ability, and computer anxiety affect their attitudes toward CALL? ; (2) How do students' gender, English learning motivation, and English proficiency affect their attitudes toward CALL? ; and (3) How do the above mentioned factors affect the students' final evaluation of the CALL lessons? The findings indicate that among many learner variables, computer anxiety is the major factor affecting their attitudes toward CALL at the beginning of the semester. The students who have less computer knowledge or lower typing ability are likely to feel more anxiety about using computers and CALL lessons. However, at the end of the semester, no correlation was found between these learner variables and students' evaluation of the CALL lessons. The major factor influencing the evaluation is their English learning motivation. Once their computer anxiety is alleviated, they tend to have a positive attitude toward CALL and evaluate CALL purely as English lessons.
書誌情報 文教大学国際学部紀要
en : Journal of the Faculty of International Studies Bunkyo University

巻 16, 号 1, p. 115-133, 発行日 2005-07-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09173072
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKS0000181
作成日
日付 2009-12-17
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:02:36.490401
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3