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  1. 紀要類
  2. 国際学部紀要
  3. 第26巻1号

営業活動と営業パーソンの役割について:顧客との関係性の視点に基づく分析

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/4018
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/4018
91d5077d-da15-4464-a239-2ae7749c7a52
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKSK260106.pdf BKSK260106.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-09-26
タイトル
タイトル 営業活動と営業パーソンの役割について:顧客との関係性の視点に基づく分析
タイトル
タイトル Study on Sales Activities and Roles of the Sales Staff from the View Point of Customer Relationships
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル エイギョウ カツドウ ト エイギョウ パーソン ノ ヤクワリ ニ ツイテ ケンキュウ ロンブン
著者 那須 一貴

× 那須 一貴

那須 一貴

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著者
値 Nasu, Kazutaka
所属機関
値 文教大学国際学部
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this article, it tries to explain sales activities and roles of the sales staff from the view point of customer relationships. Sales activities are joint works between sales staff and their customers. In the preceding studies, sales activities are studied from the side of sales staff but not from the customer side. In this article, we find out that two types of relationship with a customer exist in business operation by analyzing business operation from the customer side. It is possible to classify two types of sales activity based on the customer’s expectation; those are customer-involvement sales activity and routine type sales activity. The customer-involvement sales activity requires developing close relationship between sales staff and customer. Sales staffs are expected to act as coordinator and boundary spanner between customer’s organization and their own organization to build the trust and eliminate anxiety of the risks those cannot be predicted nor documented. The routine type sales activity requires carrying out systematic operation with high safety, high certainty, high rationality, and high efficiency. These two elements should be considered to make clear the sales activities and expected roles of the sales staff.
書誌情報 文教大学国際学部紀要
en : Journal of the Faculty of International Studies

巻 26, 号 1, p. 67-84, 発行日 2015-07-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09173072
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKSK260106
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Ver.1 2023-05-15 15:07:06.352233
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