ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 人間科学研究
  3. 第31号

オランダ教育制度における自由権と社会権の結合 : 国民の教育権論の再構築のために

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/591
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/591
8081cfbf-e1f6-40fd-b169-ad520cfc6e16
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKK0000660.pdf BKK0000660.pdf (788.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-13
タイトル
タイトル オランダ教育制度における自由権と社会権の結合 : 国民の教育権論の再構築のために
タイトル
タイトル Combining freedom and social rights in the Dutch education system : To reconstruct the theory of the people's right to education
タイトル
タイトル オランダ キョウイク セイド ニ オケル ジユウケン ト シャカイケン ノ ケツゴウ コクミン ノ キョウイクケン ロン ノ サイコウチク ノ タメニ
言語
言語 jpn
キーワード
主題 オランダ教育, 学校選択, 国民の教育権, 教育の自由, 社会権と自由権
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 太田, 和敬

× 太田, 和敬

ja 太田, 和敬
文教大学人間科学部

ja-Kana オオタ, カズユキ

en Ota, Kazuyuki
Bunkyo University, Faculty of Human Science


Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since the reformation of the Fundamental Law of Education by the Abe cabinet in 2006, governmental control over the Japanese school system has been increasing. On the other hand, support for the theory that educational rights should be protected from governmental control has been diminishing since the 1980s. Education requires freedom since children learn best when they learn on their own initiative. However, the traditional view that educational rights are part of social rights has lead the government to justify its control and restraints over educational rights in the realm of economic, social, and cultural rights. The purpose of this paper is to show that educational freedom and social rights can be achieved simultaneously. This is done by analyzing the Dutch school system in which educational freedom and equality in subsidies to public and private schools are guaranteed by the Constitution. In the Netherlands, the rights to establish a school and to teach students according to independently determined principles and methods are respected, and individual schools, whether public or private, are subsidized by the state depending on the number of enrolled students. This means that the subsidy is determined not by the government but by the people, and that freedom of education is realized in accordance with economic, social, and cultural rights. The Dutch education system gives us hints for improving educational rights in Japan.
書誌情報 ja : 人間科学研究
en : Bulletin of Human Science

巻 31, p. 5-31, ページ数 27, 発行日 2010-03-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 03882152
出版タイプ
出版タイプ VoR
item_5_text_42
値 BKK0000660
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:03:35.911120
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3