WEKO3
インデックスリンク
アイテム
『理工学系話し言葉コーパス』における複合辞の特徴:中級日本語教材をアカデミックなコミュニケーション能力につなげるために
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/7534
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/753465b2c2e5-00bd-471c-87b4-dbf47a8e0bdc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-08-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 『理工学系話し言葉コーパス』における複合辞の特徴:中級日本語教材をアカデミックなコミュニケーション能力につなげるために | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study of the Characteristics of Compound Particles in "The Science and Engineering Spoken Japanese Corpus": Connecting Intermediate Japanese Teaching Materials to Academic Communication Skills | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
タイトル カナ | ||||||
その他のタイトル | リコウガクケイ ハナシ コトバ コーパス ニ オケル フクゴウジ ノ トクチョウ | |||||
著者 |
菅谷, 有子
× 菅谷, 有子× 宮部, 真由美× 遠藤, 直子× 中村, 亜美× 伊藤, 夏実× 古市, 由美子× 白鳥, 智美 |
|||||
著者 | ||||||
値 | Sugaya, Yuko | |||||
著者 | ||||||
値 | Miyabe, Mayumi | |||||
著者 | ||||||
値 | Endo, Naoko | |||||
著者 | ||||||
値 | Nakamura, Ami | |||||
著者 | ||||||
値 | Ito, Natsumi | |||||
著者 | ||||||
値 | Furuichi, Yumiko | |||||
著者 | ||||||
値 | Shiratori, Tomomi | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 文教大学文学部(非常勤講師) | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 文教大学文学部(非常勤講師) | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 広島工業大学 | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 東京大学大学院工学系研究科(非常勤講師) | |||||
所属機関 | ||||||
値 | t東京大学大学院工学系研究科(特任助教) | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 東京大学大学院工学系研究科 | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 横浜国立大学(非常勤講師) | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The goal of this paper is to provide academic support for international students to improve their language performance in terms of presentations and discussion in the Japanese language. The objective of this study is to aid Japanese language instructors by compiling basic data on Japanese compound particles with which intermediate level learners of Japanese have difficulties during the language acquisition process. The comparisons and analyses of compound particles were made in accordance with the following corpora: The Science and Engineering Spoken Japanese Corpus, The Spoken Japanese Corpus of Nagoya University, and Japanese language textbooks at intermediate level. The results of the study provide some pedagogical implications. | |||||
書誌情報 |
言語と文化 en : Language and Culture 巻 28, p. 1-25, 発行日 2016-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 文教大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09147977 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
本文言語 | ||||||
値 | 日本語 | |||||
ID | ||||||
値 | BKK0003695 | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2020-05-15 | |||||
日付タイプ | Created |