WEKO3
インデックスリンク
アイテム
マスメディアが進化した昭和後期におけるコンテンツ開発の研究「導入期Ⅰ」
https://doi.org/10.15034/00007702
https://doi.org/10.15034/0000770280811a97-d8b3-4906-b70a-0e31ebffda65
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2020-12-25 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | マスメディアが進化した昭和後期におけるコンテンツ開発の研究「導入期Ⅰ」 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | Content Development in the Late Shōwa Era when Mass Media Evolved to “Introduction Stage I” | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
| ID登録 | ||||||||
| DOI | 10.15034/00007702 | |||||||
| DOIタイプ | JaLC | |||||||
| 著者 |
藤掛, 正邦
× 藤掛, 正邦
|
|||||||
| 著者 | ||||||||
| 値 | Fujikake, Masakuni | |||||||
| 所属機関 | ||||||||
| 値 | 文教大学情報学部 | |||||||
| 内容記述 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | Based on the product life-cycle theory of marketing, I propose a life-cycle theory of media-content creation—the content development three-year cycle theory. As per the work-experience of the author, the content creation cycle is hypothesized to be completed in minimum nine years. This period comprises three stages, each three-years long—Introduction Stage, Growth Stage, and Maturity Stage. This theory is examined through the achievements of seven creators, that is, pioneers who created media content; the mentors who influenced and instructed the author; and the author's contemporary creators who share and widen the author’s perspectives and make for healthy competitors. |
|||||||
| 書誌情報 |
湘南フォーラム : 文教大学湘南総合研究所紀要 en : Shonan forum : journal of the Shonan Research Institute Bunkyo University 巻 22, p. 19-47, 発行日 2018-03-19 |
|||||||
| 出版者 | ||||||||
| 出版者 | 文教大学湘南総合研究所 | |||||||
| ISSN | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
| 収録物識別子 | 18834752 | |||||||
| 著者版フラグ | ||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||
| 本文言語 | ||||||||
| 値 | 日本語 | |||||||
| ID | ||||||||
| 値 | BKSF220004 | |||||||