WEKO3
インデックスリンク
アイテム
マスメディアが進化した昭和後期におけるコンテンツ開発の研究「導入期Ⅰ」
https://doi.org/10.15034/00007702
https://doi.org/10.15034/0000770280811a97-d8b3-4906-b70a-0e31ebffda65
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
BKSF220004 (1.5 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-12-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | マスメディアが進化した昭和後期におけるコンテンツ開発の研究「導入期Ⅰ」 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Content Development in the Late Shōwa Era when Mass Media Evolved to “Introduction Stage I” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15034/00007702 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
藤掛, 正邦
× 藤掛, 正邦 |
|||||
著者 | ||||||
値 | Fujikake, Masakuni | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 文教大学情報学部 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Based on the product life-cycle theory of marketing, I propose a life-cycle theory of media-content creation—the content development three-year cycle theory. As per the work-experience of the author, the content creation cycle is hypothesized to be completed in minimum nine years. This period comprises three stages, each three-years long—Introduction Stage, Growth Stage, and Maturity Stage. This theory is examined through the achievements of seven creators, that is, pioneers who created media content; the mentors who influenced and instructed the author; and the author's contemporary creators who share and widen the author’s perspectives and make for healthy competitors. |
|||||
書誌情報 |
湘南フォーラム : 文教大学湘南総合研究所紀要 en : Shonan forum : journal of the Shonan Research Institute Bunkyo University 巻 22, p. 19-47, 発行日 2018-03-19 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 文教大学湘南総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18834752 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
本文言語 | ||||||
値 | 日本語 | |||||
ID | ||||||
値 | BKSF220004 |