WEKO3
インデックスリンク
アイテム
英語教師の大学での経験: アンケート調査からわかる学生時代の過ごし方
https://doi.org/10.15034/00007779
https://doi.org/10.15034/000077795b021ec1-c6a4-45f3-abf4-1a8d1fc1e25e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-10-27 | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | 英語教師の大学での経験: アンケート調査からわかる学生時代の過ごし方 | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | University experiences of pre-service teachers: Through an analysis of a questionnaire survey | |||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||||
DOI | 10.15034/00007779 | |||||||||||||||||||||||
DOIタイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||||
著者 |
大場, 博幸
× 大場, 博幸
× 渡辺, 敦子
× 秋山, 朝康
|
|||||||||||||||||||||||
著者 | ||||||||||||||||||||||||
値 | Ohba, Hiroyuki | |||||||||||||||||||||||
著者 | ||||||||||||||||||||||||
値 | Watanabe, Atsuko | |||||||||||||||||||||||
著者 | ||||||||||||||||||||||||
値 | Akiyama, Tomoyasu | |||||||||||||||||||||||
所属機関 | ||||||||||||||||||||||||
値 | 日本大学文理学部 | |||||||||||||||||||||||
所属機関 | ||||||||||||||||||||||||
値 | 文教大学文学部 | |||||||||||||||||||||||
所属機関 | ||||||||||||||||||||||||
値 | 文教大学文学部 | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to examine factors which affect pre-service teachers of English at Department of English at Bunkyo University to become a teacher of English. In February 2018, a questionnaire was distributed to 509 graduates from the academic years between 2011 and 2014. The questionnaire asked questions about their curricular and extra-curricular experiences at the university such as their perceived grades, being a member of clubs, and having a part-time job. 116 questionnaires were returned. The results of logistic regression analysis implied the importance of having an image of an ideal teachers as the crucial factor to be a teacher. There were no significant relationships observed among other factors. | |||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
湘南フォーラム : 文教大学湘南総合研究所紀要 en : Shonan forum : journal of the Shonan Research Institute Bunkyo University 巻 24, p. 41-52, 発行日 2020-03-28 |
|||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||
出版者 | 文教大学湘南総合研究所 | |||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 18834752 | |||||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||
本文言語 | ||||||||||||||||||||||||
値 | 日本語 | |||||||||||||||||||||||
ID | ||||||||||||||||||||||||
値 | BKSF240006 |