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“Don’t Mention the War ! ” Visiting the Year 1950 in an English Language Writing Class
https://doi.org/10.15034/00007926
https://doi.org/10.15034/000079263fd897bb-6980-4259-a37a-9b7f9af356b3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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BKK0004166.pdf (263.9 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-04-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | “Don’t Mention the War ! ” Visiting the Year 1950 in an English Language Writing Class | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「戦争を話題にするな!」:英作文の授業で一年生が昭和25年に「出かける」 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese history education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese English education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | American educational films | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Occupation era | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Julien Bryan | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15034/00007926 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
タイトル カナ | ||||||
その他のタイトル | センソウ オ ワダイ ニ スルナ エイサクブン ノ ジュギョウ デ 1ネンセイ ガ ショウワ 25ネン ニ デカケル | |||||
著者 |
グラハム, 児夢
× グラハム, 児夢 |
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著者 | ||||||
値 | GRAHAM, Jim | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 文教大学文学部 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper argues for a more multidisciplinary approach to teaching English in Japan’s secondary education. In large part the writing skills of incoming college freshmen are the best honed of the four, even approaching native level in some rare cases. On the college end every effort should be made to elicit and encourage the expression of content learned in other disciplines, particularly modern Japanese history and modern world history. Unfortunately, there is a tendency to compartmentalize English as a subject isolated from the cope of those subjects, particularly where it pertains to World War II and its aftermath. English functions mainly as a vehicle for expressing personal feelings and opinions of the immediate present, lacking spontaneous and informed references to a broader context. A lack of historical thinking in this regard was revealed sharply in a particular writing exercise described herein. | |||||
書誌情報 |
文学部紀要 en : Bulletin of The Faculty of Language and Literature 巻 35, 号 2, p. 25-42, 発行日 2022-01-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 文教大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09145729 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
本文言語 | ||||||
値 | 日本語 | |||||
ID | ||||||
値 | BKK0004166 | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2022-04-30 | |||||
日付タイプ | Created |