WEKO3
インデックスリンク
アイテム
褒め言葉への応答 : 学生と中高年の世代差
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/1012
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/1012207a3daf-4246-4e36-9a3a-d3e183389f66
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-01-19 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 褒め言葉への応答 : 学生と中高年の世代差 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Responding to Compliments : A Comparison of Students and Middle-Aged Adult | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | ホメコトバ エノ オウトウ ガクセイ ト チュウコウネン ノ セダイサ | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題 | 褒め言葉, 学生, 中高年, 世代差 | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者 |
糸井, 江美
× 糸井, 江美
|
|||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This Study compares compliment responses made by Japanese students and middle-aged people. Disparity of the average age between the two groups is about 23 years. They (24 students and 17 middle-aged) responded to written compliments in a questionnaire. Data including 139 strategies in total were analyzed for their frequency in use. Consequently some defferences in their compliment responses were found between the two groups: the students tended to use more formulated strategies and the middle-aged tended to make more excuses. The author hopes that this paper provides a basis for further studies of Japanese compliments which take disparity of age into consideration. | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 文学部紀要 en : Bulletin of the Faculty of Language and Literature 巻 13, 号 1, p. 40-51, ページ数 12, 発行日 1999-10-01 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 09145729 | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
item_5_text_42 | ||||||||||||||
値 | BKK0000387 | |||||||||||||
item_5_date_43 | ||||||||||||||
日付 | 2011-02-14 |