WEKO3
インデックスリンク
アイテム
プロジェクト・ベースド・ラーニングにおける議論促進ツール活用の実践報告
https://doi.org/10.15034/0002002149
https://doi.org/10.15034/0002002149ea35404a-310e-4732-a31a-29b3f70ff5eb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 文教大学学術リポジトリ登録用アイテムタイプ(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | プロジェクト・ベースド・ラーニングにおける議論促進ツール活用の実践報告 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Practical Report on Utilization of Discussion Tools in Project Based Learning | |||||
作成者 |
田中, ボブ
× 田中, ボブ |
|||||
主題 | ||||||
主題 | プロジェクト・ベースド・ラーニング, 議論促進ツール, フォトダイアリー, グラフィックファ シリテーション, 消費者インサイト | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Project-based learning, which has been attracting attention in recent years, does not have fixed rules for how to proceed, and in practice it is left to the operation of on-site educators. Since the project is set up to solve the problem, it will eventually lead to a conclusion on the problem. However, even in each process within a project, we often proceed to the next process while drawing conclusions. In other words, when considering how to improve the quality of learning through projects, there is no doubt that it is important to improve the quality of the conclusions drawn in some processes. Discussion tools are often used in each process, and this report verifies whether the tools are effective in improving the quality of learning through actual projects. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 文教大学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Bunkyo University | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15034/0002002149 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 18834752 | |||||
書誌情報 |
ja : 湘南フォーラム ja : Shonan Foram 巻 27, p. 153-165, ページ数 13, 発行日 2023-03-23 |