WEKO3
インデックスリンク
アイテム
二重符号化説と慣用句的言語の指導
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2768
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/27682e1a68bc-e7c1-48bc-a1b2-6708966fe960
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-10-22 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 二重符号化説と慣用句的言語の指導 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Dual Coding Theory and the Teaching of Idiomatic Language | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | ニジュウ フゴウカ セツ ト カンヨウク テキ ゲンゴ ノ シドウ | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題 | idiom teaching, dual coding theory, student-generated pictures | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者 |
鷲麗美知, ゾラナ
× 鷲麗美知, ゾラナ
|
|||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | The dual coding of input involves the presentation of both verbal and visual information. Research in cognitive semantics has shown that it promotes the formation of memory traces and consequently the retention of information. This study examines possible ways of integrating images and verbal descriptions so that both the comprehension and the production of idiomatic language are facilitated. The results of the study suggest that a combination of visual and verbal clues has a limited effect on retention of the meaning of fixed word combinations in the idiomatic language, but a positive effect on the recall of their linguistic form. | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 文学部紀要 en : Bulletin of the Faculty of Language and Literature 巻 27, 号 1, p. 1-34, ページ数 34, 発行日 2013-09-01 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 09145729 | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
item_5_text_42 | ||||||||||||||
値 | BKK0002810 | |||||||||||||
item_5_date_43 | ||||||||||||||
日付 | 2013-10-22 |