ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 人間科学研究
  3. 第35号

オランダの学校及び保育施設における親参加

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2871
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2871
c9cffa8b-ef10-4ea9-9432-90bfb2d214b7
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKK0002911.pdf BKK0002911.pdf (675.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-10-23
タイトル
タイトル オランダの学校及び保育施設における親参加
タイトル
タイトル Parental involvement in nursery and school administration in the Netherlands
タイトル
タイトル オランダ ノ ガッコウ オヨビ ホイク シセツ ニ オケル オヤ サンカ
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Netherlands, nursery, education, parental involvement, school choice
オランダ, 保育, 教育, 親参加, 学校選択
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 太田, 和敬

× 太田, 和敬

ja 太田, 和敬
文教大学人間科学部

ja-Kana オオタ, カズユキ

en Ota, Kazuyuki
Bunkyo University, Faculty of Human Science


Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 When a school choice system was introduced in Japan, supporters of the educational rights of parents advocated a system encouraging parental involvement. However, a system with parental involvement in school administration has not come to be fully implemented. Moreover, the concept of parental involvement in educational administration has not flourished in Japan. This article considers the Dutch history of parental involvement, the legal system, the present state of education and changes in its quality. In the Netherlands, both a school choice system and a system encouraging parental involvement are both operating nationwide. There are now two Dutch policies: one is based on cooperation to expand the rights of parents and students to include aspects of school administration, and the other seeks to improve childhood development by means other than parental involvement. The two policies coexist despite their contradicting one another. Educational programs such as the Pyramid program have been implemented and instructional materials and the examination system for children from 0 to 7 years of age have been developed to improve child development and education. Municipalities have greater authority to monitor nurseries and schools with regard to their level of safety and quality of education. The Dutch system provides an example of a democratic system of parental involvement in nursery and school administration.
書誌情報 ja : 人間科学研究
en : Bulletin of Human Science

巻 35, p. 45-69, ページ数 25, 発行日 2014-03-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 03882152
出版タイプ
出版タイプ VoR
item_5_text_42
値 BKK0002911
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:18:03.040402
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3