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インターネット時代のマーケティング・コミュニケーションの類型
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3515
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3515509884a8-15e7-4a7b-a8fe-034113488119
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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BKSJ480004.pdf (845.9 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2013-03-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | インターネット時代のマーケティング・コミュニケーションの類型 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Types of Marketing Communication of the Internet Age | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
タイトル カナ | ||||||
その他のタイトル | インターネット ジダイ ノ マーケティング コミュニケーション ノ ルイケイ | |||||
著者 |
櫻井, 光行
× 櫻井, 光行 |
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著者 | ||||||
値 | Sakurai, Mitsuyuki | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 文教大学情報学部非常勤 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The media in the marketing communication can be classified into four types (paid, owned, sold, and earned) by two axes (a sender of the product information and the owner of the media). The biggest impact that the Internet has brought in marketing communication is that it has been able to lead consumers to a company homepage (owned media) and to provide detailed product information directly, if once the company enhances consumer’s involvement through Web advertising (paid media) or social media (earned media) and so on. Although owned media such as catalogue or company’s own store has existed before the Internet appeared, there was a limit to access. To enhance consumer’s involvement through marketing communication, it is an effective way to shift the value of the product to social value (e.g. marketing PR), or to make the product information into the contents that people may be involved with (e.g. viral videos). | |||||
書誌情報 |
情報研究 en : Information and Communication Studies 巻 48, p. 23-36, 発行日 2013-01-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 文教大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03893367 | |||||
本文言語 | ||||||
値 | 日本語 | |||||
ID | ||||||
値 | BKSJ480004 | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2013-03-08 | |||||
日付タイプ | Created |