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  1. 紀要類
  2. 国際学部紀要
  3. 第11巻1号

建設プロジェクト・メイキングを目指した総合力の発揮と付加価値創造のためのしくみ

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3807
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3807
23425cfb-5021-496a-a1c9-961c5035c745
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKSK110105.pdf BKSK110105.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-11-29
タイトル
タイトル 建設プロジェクト・メイキングを目指した総合力の発揮と付加価値創造のためのしくみ
タイトル
タイトル VSOP System : Virtual & Strategical Organization for Project-Making in the Field of Construction
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル ケンセツ プロジェクト メイキング オ メザシタ ソウゴウリョク ノ ハッキ ト フカカチ ソウゾウ ノ タメ ノ シクミ
著者 三木, 佳光

× 三木, 佳光

三木, 佳光

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著者
値 Miki, Yoshimitsu
所属機関
値 文教大学国際学部
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper illustrates the possibility of a business-model concerning General Construetor's employee-collaboration in Project-Making (PM). Never has the idea of collaboration processes been more important for General Constructors than it is today. Now, theirs new knowledge-company is in question concerning the field of PM. That's why the model (VSOP) turns out to be a powerful management system for General Constructors which is struggling to make the transition from a production-based company to a knowledge-based company, in which the creation of value increasingly depends on collaboration such as the producer's capability in the cinema world. Not only should this model change employee's personal experiences, knowledge and skills of PM into the organizational intelligence and knowledge, but also this model profoundly influences attitudes and behaviors critical to high performance, provided that it works.
 This model serves three functions. The first function provides the inquires of customers on the market with a quick response to the created added-value service, in case, any of the daily-work of PM happened to be done wrong. The second function provides the individual project-needs with a response of the organizational intelligence and knowledge based on personal experiences concerning PM ,almost the same service as the first function. The third function offers a strategic management in order to create new projects concerning sales promotion, particularly large-scale significant projects.
 Finally the author describes the possibility of acquiring some other performances by adapting this model to the General Constructor's management field.
書誌情報 文教大学国際学部紀要
en : Journal of the Faculty of International Studies Bunkyo University

巻 11, 号 1, p. 35-52, 発行日 2000-07-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09173072
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKSK110105
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Ver.1 2023-05-15 15:58:39.297998
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