WEKO3
インデックスリンク
アイテム
国際学部におけるインタープリター養成カリキュラム開発のための予備的調査
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3896
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3896c596a639-675e-4d61-bba1-cae90f62cba6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
BKSK220209.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-02-20 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 国際学部におけるインタープリター養成カリキュラム開発のための予備的調査 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Preliminary study of curriculum development for 'Interpretation' at the Faculty of International Studies | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
タイトル カナ | ||||||||||||
その他のタイトル | コクサイ ガクブ ニ オケル インタープリター ヨウセイ カリキュラム カイハツ ノ タメ ノ ヨビテキ チョウサ ケンキュウ ノート | |||||||||||
著者 |
海津, ゆりえ
× 海津, ゆりえ
WEKO
428
× 井上, 由佳 |
|||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Kaizu, Yurie | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Inoue, Yuka | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 文教大学国際学部 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 文教大学国際学部 | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This study aims to investigate the historical background and the development of “interpretation” and to incorporate its results to the forth coming curriculum modules named Interpretation 1 and 2. It is obvious that the demand of education program for interpretation skill is increasing among students and in the field of tourism, museums and international understanding. Authors have studied the recent development of this kind of curriculum in universities, and to look for ideal programs in teaching interpretation. For latter purpose, first, we examined interpreter training programs run by Japanese universities, museums and also undergraduate programs from the U.S. and a graduate program from the U.K. Second, we studied a training program run by the National Association for Interpretation, based in the U. S. as a model. The results shall contribute in our new curriculum development for interpretation at a undergraduate level. | |||||||||||
書誌情報 |
文教大学国際学部紀要 en : Journal of the Faculty of International Studies Bunkyo University 巻 22, 号 2, p. 103-120, 発行日 2012-01-01 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09173072 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
本文言語 | ||||||||||||
値 | 日本語 | |||||||||||
ID | ||||||||||||
値 | BKSK220209 | |||||||||||
作成日 | ||||||||||||
日付 | 2012-02-20 | |||||||||||
日付タイプ | Created |