WEKO3
インデックスリンク
アイテム
教養体育におけるe ラーニング教材の効果
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3967
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/39670b2ad794-b8ba-48ff-8476-7d945a2201c3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
BKSK240105.pdf (617.5 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-09-18 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 教養体育におけるe ラーニング教材の効果 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | An Effect of E-learning in a College Physical Education | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
タイトル カナ | ||||||||||||
その他のタイトル | キョウヨウ タイイク ニ オケル eラーニング キョウザイ ノ コウカ ケンキュウ 0ロンブン | |||||||||||
著者 |
小林, 勝法
× 小林, 勝法
WEKO
430
× 上田, 大× 白井, 巧× 山内, 賢× 高木, 聡子× 増本, 達哉× 天野, 聡× 松永修司× 福田, 潤 |
|||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Kobayashi, Katsunori | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Ueda, Dai | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Shirai, Takumi | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Yamauchi、Ken | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Takagi, Satoko | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | MasumotoTatsya | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Amano, Satoshi | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Matsunaga, Shuji | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Fukuda, Jun | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 文教大学国際学部 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 文教大学健康栄養学部 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 文教大学国際学部非常勤 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 慶應義塾大学体育研究所 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 文教大学国際学部非常勤 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 文教大学国際学部非常勤 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 東海大学体育学部 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 文教大学国際学部非常勤 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 宮崎大学教育文化学部 | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The students attending to Sports & Health Seminar at Bunkyo University Shonan Campus were assigned to eleven e-learning materials in the academic year of 2012. The purpose of this study was to clarify the effects and the problems of the e-learning assignments. The records of Learning Management System showed as follows. 1) The ratios of the students executing e-learning materials were from 74% to 87%. 2) The ratios of the students passing each quiz of the materials were from 53% to 95% 3) The averages of the number of times executing the materials were from 1.21 to 2.29. 4) The averages of learning time were from 5.1 minutes to 14.8 minutes. These results would indicate that a lot of students learned well and repeatedly. The results of the questionnaire distributed to the students at the end of semester showed as follows. 1) About 80% of the students answered that they learned well about health. 2) Around 80% of the students answered that they were highly motivated and satisfi ed well with Sports & Health Seminar. Teachers in charge of these classes evaluated that the quantities of each e-learning material were proper, but the whole of materials were rather many. |
|||||||||||
書誌情報 |
文教大学国際学部紀要 en : Journal of the Faculty of International Studies 巻 24, 号 1, p. 53-61, 発行日 2013-07-01 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09173072 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
本文言語 | ||||||||||||
値 | 日本語 | |||||||||||
ID | ||||||||||||
値 | BKSK240105 | |||||||||||
作成日 | ||||||||||||
日付 | 2013-09-11 | |||||||||||
日付タイプ | Created |