WEKO3
インデックスリンク
アイテム
Captioned Video Movies as a Teaching Tool in TESOL
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/4183
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/4183284970fc-4d5d-45a8-9a3f-da3c9576a9cf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-01-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Captioned Video Movies as a Teaching Tool in TESOL | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | TESOLにおけるキャプション付きビデオ映像の利用 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Skevington, Tony
× Skevington, Tony
|
|||||||
所属機関 | ||||||||
値 | 文教大学女子短期大学部 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Captioned video movies are now widely available. Although initially intended for hearing-impaired native speakers they can become a valuable aid in foreign language learning and teaching. This paper begins by discussing the theoretical basis for using captioned movies in the language classroom. The writer then describes teaching techniques which can be used to teach the four skills and cross-cultural awareness through captioned movies. Finally, the author looks at some of the problems in this kind of teaching and suggests ways of overcoming them. | |||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Annual Reports of Studies 巻 44, p. 139-154, 発行日 2000-12-01 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 文教大学女子短期大学部 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 03855309 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 研究紀要 湘南キャンパス開設15周年記念号\nAnnual Reports of Studies in Celebration of the 15th Anniversary of Shonan Campus\n表紙著者名 : スケヴィントン, トニー | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
本文言語 | ||||||||
値 | 英語 | |||||||
ID | ||||||||
値 | BKSW440019 | |||||||
作成日 | ||||||||
日付 | 2012-01-13 |