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  1. 紀要類
  2. 言語と文化
  3. 第15号

記号論による広告表現分析 : ビールとウィスキーのCMの場合

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/564
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/564
54254025-3837-4435-b462-9892fde68548
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKK0000627.pdf BKK0000627.pdf (624.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-08
タイトル
タイトル 記号論による広告表現分析 : ビールとウィスキーのCMの場合
タイトル
タイトル An Analysis of Advertising Expressions, in of Beer and Whisky Commercials
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル キゴウロン ニヨル コウコク ヒョウゲン ブンセキ ビール ト ウィスキー ノ CM ノ バアイ
著者 岡野, 雅雄

× 岡野, 雅雄

ja 岡野, 雅雄
ISNI 文教大学

ja-Kana オカノ, マサオ

en Okano, Masao
Bunkyo University


Search repository
浅川, 雅美

× 浅川, 雅美

浅川, 雅美

Search repository
著者
値 Okano, Masao
著者
値 Asakawa, Masami
所属機関
値 文教大学情報学部
所属機関
値 文教大学短期大学
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Through the semiotic analysis of Japanese award-winning commercials for beer and whiskey, we learn that: CMs for beer have a common theme of obtaining a "pleasant sensation" after suffering troubles in humorous and realistic setups. In the case of whiskey CMs, the "European" connotation is more important. And the brand image is distinguished clearly by realistic/non-realistic modality features. The characters of commercial films are in agreement with the target segmentation of the product. The middle-aged male plays the leading role in both genres of CM.
書誌情報 言語と文化
en : Language and Culture

巻 15, p. 1-18, 発行日 2003-03-01
出版者
出版者 文教大学大学院言語文化研究科付属言語文化研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09147977
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKK0000627
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Ver.1 2023-05-15 17:04:21.309310
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