WEKO3
インデックスリンク
アイテム
教材としての心理測定ツールの有効性 : 大学教育における開発と実践の報告
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/6787
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/6787b538cc9e-c3f6-405e-b5eb-b8924d92277f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
BKK0003172.pdf (523.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-04-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教材としての心理測定ツールの有効性 : 大学教育における開発と実践の報告 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The effectiveness of psychometric tools: A report regarding the development and use of those tools to teach psychology | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 心理測定 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己省察 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 態度スキル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | インタビュー・ワークショップ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アクティブラーニング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | psychometrics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-reflection | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | attitudinal skill | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interview workshop | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | active learning | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
タイトル カナ | ||||||
その他のタイトル | キョウザイ ト シテノ シンリ ソクテイ ツール ノ ユウコウセイ ダイガク キョウイク ニ オケル カイハツ ト ジッセン ノ ホウコク | |||||
著者 |
二村, 英幸
× 二村, 英幸 |
|||||
著者 | ||||||
値 | Nimura, Hideyuki | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 文教大学人間科学部 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This is a practical report regarding the development and use of psychometric tools to teach psychology. Ten tools related to personality, preferences, attitudes, values, and ability have developed independently for about fifteen years. These tools have been used in order to advance understanding of psychological concepts or enhance self-reflection via lectures or mutual interview workshops. The effectiveness of these tools was gauged based on written student accounts. Use of these tools in teaching enhanced self-reflection, advancement of attitudinal skills, and psychological knowledge. This work discusses how psychometric tools are diagnostic as well as assistive in encouraging self-reflection or attitudinal skills. In addition, results suggested that a database of practices provided useful guidance in other situations. | |||||
書誌情報 |
人間科学研究 en : Bulletin of Human Science 巻 38, p. 19-27, 発行日 2017-03-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 文教大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03882152 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
本文言語 | ||||||
値 | 日本語 | |||||
ID | ||||||
値 | BKK0003172 | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2018-03-28 | |||||
日付タイプ | Created |