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プロフィット・ゾーンとビジネストライアド : 企業発展の一般法則を探る
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/6805
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/680550c8bf4e-9e02-46ed-ad83-83fc010fc5bc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-04-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | プロフィット・ゾーンとビジネストライアド : 企業発展の一般法則を探る | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Profit Zone and the business triad: In search for the general theory of firm growth | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 企業成長 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 環境適合 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ポジショニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 経営資源 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | firm growth | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | environmental fit | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | positioning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | managerial resources | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
石塚, 浩
× 石塚, 浩 |
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著者 | ||||||
値 | Ishizuka, Hiroshi | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 文教大学経営学部 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | プロフィット・ゾーンとは、顧客ニーズの充足の対価としての収入が関連コストを大きく上回る状態 を指している。この状態にある企業は大きな利益を得ているが、プロフィット・ゾーンは企業環境の変 化にともない、常にシフトしている。本稿ではプロフィット・ゾーンにビジネスを位置づける方策とし て、ビジネストライアドという概念を導入する。ビジネストライアドは、「顧客を誰にするか」「その顧 客に何を提供するか」「どうやって実現するか」の3つの視点から事業を捉えていくものである。多く の事例をみながら、現在の事業がプロフィット・ゾーンにあるか否か、また、どうすればプロフィッ ト・ゾーンに位置する新しい事業を創造できるかについて考察する。考察を通じて、企業発展の一般法 則を探る。 A profit zone is the perfect state for a firm to attain its profit-earning potential. A profit zone indicates a state rather than a place, where the revenue from customer satisfaction significantly surpasses the related costs. Many firms find it difficult to cope with a profit zone's constant state of change. We introduce the concept of the business triad to analyze business growth and understand the profit zone. A business triad consists of customer groups, customer needs, and business resources. If firms can establish their business triads in a profit zone, they greatly increase their chances of achieving their profit-potential. This thesis explains the relationship between a profit zone and a business triad using several business cases. |
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書誌情報 |
経営論集 en : Journal of Public and Private Management 巻 2, p. 1-19, 発行日 2016-03-28 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 文教大学経営学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21892490 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
本文言語 | ||||||
値 | 日本語 | |||||
ID | ||||||
値 | BKSB020005 |