WEKO3
インデックスリンク
アイテム
キリン『生茶』の競合に対するブランド戦略を考える : ブランド価値構造の視点から
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/6811
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/6811bc6263a5-640c-42da-b83a-e04dc743a360
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
BKSJ580002 (2.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-04-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | キリン『生茶』の競合に対するブランド戦略を考える : ブランド価値構造の視点から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Study of Branding about “Kirin Namacha” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
井徳, 正吾
× 井徳, 正吾× 渋谷, 詩織 |
|||||
著者 | ||||||
値 | Itoku, Shogo | |||||
著者 | ||||||
値 | Shibuya, Shiori | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 文教大学情報学部 | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 株式会社ビデオリサーチコムハウス広告事業部 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Green Tea beverages sold in plastic bottle could represent as one of the best samples of commodity product in Japan. We have 4 major brands and the first one sold was the “Oi Ocha (pronounced Oh Yee Ocha)” by Ito En, LTD., which still maintains strong market share as the pioneer brand. This report focuses on “Namacha” by Kirin Co., Ltd., and studies how it strategically challenged the pioneer, Oi Ocha, and what were their strategy to compete against the late starters such as Iyemon by Suntory and Ayataka by Coca Cola Japan. Brand value shall specifically be focused to understand the brand strategy of the product represents the commodity in the category. |
|||||
書誌情報 |
情報研究 en : Information and communication studies 巻 58, p. 1-19, 発行日 2018-01-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 文教大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03893367 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
本文言語 | ||||||
値 | 日本語 | |||||
ID | ||||||
値 | BKSJ580002 |