ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 生活科学研究
  3. 第40集

学校コンサルタントからの知覚されたサポートおよび実行されたサポートが教師のコンサルテーション有効感に及ぼす影響

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/7080
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/7080
4c66e8a3-4fd9-4a34-932a-3cc70d0ecb13
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKK0003434.pdf BKK0003434.pdf (341.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-22
タイトル
タイトル 学校コンサルタントからの知覚されたサポートおよび実行されたサポートが教師のコンサルテーション有効感に及ぼす影響
タイトル
タイトル The Effect of Perceived and Received Support from School Consultaions on the Teachers' Sense of Consultation Effectiveness
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ETYP:教育関連論文
school consultant, perceived support, received support, effectiveness as consultants, secondary school teachers
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル ガッコウ コンサルタント カラ ノ チカク サレタ サポート オヨビ ジッコウ サレタ サポート ガ キョウシ ノ コンサルテーション ユウコウカン ニ オヨボス エイキョウ
著者 谷島, 弘仁

× 谷島, 弘仁

ja 谷島, 弘仁
ISNI 文教大学

ja-Kana ヤジマ, ヒロヒト

en Yajima, Hirohito
Bunkyo University


Search repository
著者
値 Yajima, Hirohito
所属機関
値 文教大学人間科学部
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The effect of perceived and received support from school consultants on the teachers' sense of consultation effectiveness was investigated. Secondary school teachers( M = 236, 135 men and 101 women) participated in a survey and responded to questionnaires assessing their perceptions regarding perceived and received support from school consultants and the sense of consultation effectiveness. Exploratory factor analysis of their responses regarding perceived support from school consultants indicated that the scale comprised two factors: Instrumental Support and Emotional Support. A new causal model composed of three levels explaining the influence of perceived and received support from school consultants on teachers’ sense of consultation effectiveness was developed by taking previous models into consideration. In the new model, perceived and real support from school consultants was regarded as received support from school consultants, which led to teachers’ sense of consultation effectiveness. This analysis indicated a causal relationship between perceived and received support from school consultants and teachers' ense of consultation effectiveness. Implications for future research on teachers’ requests for consultation services are discussed.
書誌情報 生活科学研究
en : Bulletin of Living Science

巻 40, p. 23-32, 発行日 2018-03-30
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02852454
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKK0003434
作成日
日付 2018-07-26
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:02:28.055127
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3