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「複言語・複文化主義」とドイツにおける「ヨーロッパ教育」 : 「記憶文化」との関わりの中で
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/7139
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/71393f1d4c36-22de-44fc-82c0-9e35192186e0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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BKK0003200.pdf (519.8 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2018-10-31 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 「複言語・複文化主義」とドイツにおける「ヨーロッパ教育」 : 「記憶文化」との関わりの中で | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | “Plurilingualism/Pluriculturalism”and“European Education” in Germany: Toward the concept of “Erinnerungskultur” | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | フクゲンゴ フクブンカシュギ ト ドイツ ニ オケル ヨーロッパ キョウイク : キオク ブンカ トノ カカワリ ノ ナカ デ | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 福言語 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 複文化主義 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 『欧州言語共通参照枠(CEFR)』 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ヨーロッパ教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 記憶文化 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教養教育 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山川, 智子
× 山川, 智子
WEKO
372
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内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper attempts to examine how the concept of “plurilingualism /pluriculturalism”is positioned in European Education in Germany. European Education is necessary in Germany in order to recognize the European dimension in education after World War Ⅱ. Through the help of the concept“Erinnerungskultur”, history education can be tied to“plurilingualim /pluriculturalism”. As a result, language and culture, which are common for an individual in everyday life, will connect to history education. It means that language education and history education are closely related. The concept of“plurilingualism /pluriculturalism”must be considered in the context of liberal arts education. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 文学部紀要 en : Bulletin of The Faculty of Language and Literature 巻 29, 号 1, p. 59-76, ページ数 18, 発行日 2015-09-16 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09145729 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID | ||||||||||||
値 | BKK0003200 | |||||||||||
作成日 | ||||||||||||
日付 | 2018-04-02 | |||||||||||
日付タイプ | Created |