ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 人間科学研究
  3. 第39号

中学校の「総合的な学習の時間」に関する実証的な研究(1)

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/7257
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/7257
414fda71-2b58-4f89-8111-2ee5824ffae3
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKK0003325.pdf BKK0003325.pdf (468.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-08
タイトル
タイトル 中学校の「総合的な学習の時間」に関する実証的な研究(1)
タイトル
タイトル Empirical studies on periods for integrated study in junior high schools(1)
タイトル
タイトル チュウガッコウ ノ ソウゴウテキ ナ ガクシュウ ノ ジカン ニ カンスル ジッショウテキ ナ ケンキュウ 1
言語
言語 jpn
キーワード
主題 「総合的な学習の時間」, 主体的・創造的・協同的な学び, 学ぶ楽しさ
periods for integrated study, active, creative, and collaborative learning, the joy of learning
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 栗原, 保

× 栗原, 保

ja 栗原, 保
文教大学人間科学部(非常勤講師)

en Kurihara, Tamotsu
Bunkyo University, Faculty of Human Science, Part-time lecturer

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Periods for integrated study are intended to encourage students to learn to actively, creatively, and collaboratively work to address issues and explore topics of interest. Periods for integrated study are also intended to equip students with the ability to decide how they want to live their lives. To that end, periods for integrated study will become a core component of Courses of Study in 2020, and that time must be used in a meaningful manner.
The experiences of current college students and instructional issues identified by teachers must be linked to strategies to improve periods for integrated study. The current finding should help to renewed awareness of the significance of periods for integrated study in the classroom and to help devise techniques for use in lessons.
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 「総合的な学習の時間」は、生徒に、問題の解決や探究活動に主体的、創造的、協同的に取り組む態度を育て、自己の生き方を考えることができる力を身につけることを目的としている。この趣旨は、2020年実施の学習指導要領の根幹をなすものでありこの時間を有意義に活用することが求められている。これまで学んできた現役大学生の経験と教師側から出される指導上の問題点と結びつけ改善策を見出すことは意味のあるものと考えられる。学校現場における「総合的な学習の時間」の意義の再確認と授業に活かす工夫改善の一助となることを期待する。
書誌情報 ja : 人間科学研究
en : Bulletin of Human Science

巻 39, p. 95-104, 発行日 2018-03-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 03882152
出版タイプ
出版タイプ VoR
item_5_text_42
値 BKK0003325
item_5_date_43
日付 2018-06-08
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:56:39.332738
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3