WEKO3
インデックスリンク
アイテム
パンダも人間も:日本の英語教科書における中国関連のトピックスに見られない現実
https://doi.org/10.15034/00007467
https://doi.org/10.15034/000074672aeb2c87-39a8-4927-a830-95dfb8968863
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
BKK0003624.pdf (176.6 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-12-16 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Pandas and People Too: The Reality Unseen in China-Related Topics Appearing in Japanese School Textbooks for English Language Learners | |||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | パンダも人間も:日本の英語教科書における中国関連のトピックスに見られない現実 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | English as a Foreign Language | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | China | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Japan | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | textbooks | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | intercultural understanding | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15034/00007467 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
グラハム, 児夢
× グラハム, 児夢
WEKO
1794
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The author argues that textbooks introducing a variety of topics in the English language classroom for Japanese schoolchildren need to take into account the stunning rise of the Chinese middle class as not only a major world event of our time, but a transforming achievement for China’s neighbors as well. Efforts at passive notice have been made in past lesson material, but the author’s examination of 30 textbooks failed to turn up a focused and positive spotlighting of a middle class mainland Chinese personality or family. The first half of the following discussion recognizes the very real potentials for improvement while identifying the problem at hand; in the second half a hypothetical lesson is offered in the spirit of seeking a solution with a paragraph-by-paragraph explanation of its content. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 文学部紀要 en : Bulletin of The Faculty of Language and Literature 巻 33, 号 1, p. 35-57, ページ数 23, 発行日 2019-10-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09145729 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID | ||||||||||
値 | BKK0003624 | |||||||||
作成日 | ||||||||||
日付 | 2019-12-16 | |||||||||
日付タイプ | Created |