WEKO3
インデックスリンク
アイテム
日本語教員における「言語と心理」分野に関する用語の理解度と有用度の認識
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/7538
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/7538432d24f0-ec03-41ac-b5a5-59029fc1bc3c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
BKK0003699.pdf (476.0 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-08-14 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 日本語教員における「言語と心理」分野に関する用語の理解度と有用度の認識 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Comprehension and perceived usefulness in terms of "language and psychology" in Japanese language teachers | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
タイトル カナ | ||||||||||||
その他のタイトル | ニホンゴ キョウイン ニ オケル ゲンゴ ト シンリ ブンヤ ニ カンスル ヨウゴ ノ リカイ | |||||||||||
著者 |
福田, 倫子
× 福田, 倫子
WEKO
370
× 小林, 明子 |
|||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Fukuda, Michiko | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Kobayashi, Akiko | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 文教大学文学部 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 島根県立大学総合政策学部 | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In recent years, diversification of Japanese learners and young learners has progressed and increased. Therefore, Japanese language teachers need to respond to psychological and cross-cultural aspects of the learners. The Agency for Cultural Affairs in the Japanese government has suggested educational contents for Japanese teacher training courses and it includes elements from the field of "language and psychology".The purpose of this study was to investigate comprehension and perceived usefulness of terms from the field of "language and psychology".35 terms were selected from the field of psychology and cross-cultural study, and a questionnaire survey was conducted for Japanese language teachers. As a result of statistical analysis, it was revealed that some terms were perceived as highly useful. However, the analysis showed a lower level of understanding of some of these terms. Therefore, it is crucial to promote better understanding of these terms in future Japanese language teacher training courses. | |||||||||||
書誌情報 |
言語と文化 en : Language and Culture 巻 28, p. 103-124, 発行日 2016-03-15 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09147977 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
本文言語 | ||||||||||||
値 | 日本語 | |||||||||||
ID | ||||||||||||
値 | BKK0003699 | |||||||||||
作成日 | ||||||||||||
日付 | 2020-05-15 | |||||||||||
日付タイプ | Created |