WEKO3
インデックスリンク
アイテム
Project-based learningを通した動機づけ変化の質的検討:中上級日本語学習者の地域における実践から
https://doi.org/10.15034/00007721
https://doi.org/10.15034/00007721a4e0fc66-a060-4444-99b3-66752fc32c55
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-05-18 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Project-based learningを通した動機づけ変化の質的検討:中上級日本語学習者の地域における実践から | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Qualitative Study of Motivational Change through Project-based Learning: A Study of Local Practices of Intermediate and Advanced Japanese Language Learners | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.15034/00007721 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
タイトル カナ | ||||||||||||
その他のタイトル | project based learning オ トオシタ ドウキヅケ ヘンカ ノ シツテキ ケントウ ツウジョウキュウ ニホンゴ ガクシュウシャ ノ チイキ ニ オケル ジッセン カラ | |||||||||||
著者 |
小林, 明子
× 小林, 明子× 福田, 倫子
WEKO
370
|
|||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Kobayashi, Akiko | |||||||||||
著者 | ||||||||||||
値 | Fukuda, Michiko | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 島根県立大学 | |||||||||||
所属機関 | ||||||||||||
値 | 文教大学文学部 | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In this study, international students planned and implemented events to conduct project-based learning for children in the community. Semi-structured interviews were conducted before, during, and after 15 classes. The results of the qualitative analysis showed that students' motivation changed as the lessons progressed. We further found that the characteristics of project-based learning (e.g., self-determination regarding the content of activities and activities outside the university) and the nature of the group (e.g., cooperative relationships with other learners and disagreements) influence fluctuation in motivation. The study examined methods for improving lessons from the perspective of motivation. | |||||||||||
書誌情報 |
言語と文化 en : Language and Culture 巻 33, p. 23-44, 発行日 2021-03-16 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09147977 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
本文言語 | ||||||||||||
値 | 日本語 | |||||||||||
ID | ||||||||||||
値 | BKK0004054 | |||||||||||
作成日 | ||||||||||||
日付 | 2021-05-17 | |||||||||||
日付タイプ | Created |