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合理的な購買態度の消費者が注目するテレビCM の表現・ 制作的要素: アイトラッキングによる分析
https://doi.org/10.15034/00007839
https://doi.org/10.15034/000078394df52e13-0f88-466c-9a3c-4bf78bf0f1f4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
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公開日 | 2021-12-07 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | 合理的な購買態度の消費者が注目するテレビCM の表現・ 制作的要素: アイトラッキングによる分析 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | Executional Elements of a TV Commercial that Attract the Attention of Consumers with Rational Purchasing Attitudes: An Eye-tracking Analysis | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||
DOI | 10.15034/00007839 | |||||||||||||||||||||
DOIタイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||
著者 |
浅川, 雅美
× 浅川, 雅美
× 岡野, 雅雄
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著者 | ||||||||||||||||||||||
値 | Asakawa, Masami | |||||||||||||||||||||
著者 | ||||||||||||||||||||||
値 | Okano, Masao | |||||||||||||||||||||
所属機関 | ||||||||||||||||||||||
値 | 文教大学健康栄養学部 | |||||||||||||||||||||
所属機関 | ||||||||||||||||||||||
値 | 文教大学情報学部 | |||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | This study examined the hypothesis that the degree of consumers' attention to textual information, third-party endorsement marks, and TV personalities will vary according to consumer characteristics. The "Tokuho" mark was used as the endorsement mark of a third-party organization, and the extent to which purchasing attitudes are rational was adopted as a consumer characteristic. Fifty-five subjects were presented with a commercial in which a talent introduced a yogurt product with the Tokuho mark on its package. Eye movements of the subjects were recorded as they watched the commercial, using a noncontact-type eye-tracker. Subjects were then asked to respond to a scale that measured the degree of the rational characteristics of their purchasing attitudes. Analysis of the data revealed that the level of attention to third-party endorsement marks and the face of a celebrity depended on the consumer characteristic of whether the purchasing attitudes were rational or not. |
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書誌情報 |
湘南フォーラム : 文教大学湘南総合研究所紀要 en : Shonan forum : journal of the Shonan Research Institute Bunkyo University 巻 25, p. 137, 発行日 2021-03-12 |
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出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者 | 文教大学湘南総合研究所 | |||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 18834752 | |||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||
本文言語 | ||||||||||||||||||||||
値 | 日本語 | |||||||||||||||||||||
ID | ||||||||||||||||||||||
値 | BKSF250011 |