ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 教育研究所紀要
  3. 第28号

グループ討論:日本人EFL学習者の意識

https://doi.org/10.15034/00008055
https://doi.org/10.15034/00008055
837bb30d-d295-4ae1-bb5c-8f589e65cefb
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKK0004295.pdf BKK0004295.pdf (167.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-11-01
タイトル
タイトル グループ討論:日本人EFL学習者の意識
タイトル
タイトル Oral Group Discussion: Perception of Japanese EFL Learners
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
DOI 10.15034/00008055
DOIタイプ JaLC
タイトル カナ
その他のタイトル グループ トウロン ニホンジン EFL ガクシュウシャ ノ イシキ
著者 Abdul, Halim Abdul Raof

× Abdul, Halim Abdul Raof

Abdul, Halim Abdul Raof

Search repository
手嶋, 將博

× 手嶋, 將博

手嶋, 將博

Search repository
渡辺, 敦子

× 渡辺, 敦子

ja 渡辺, 敦子
ISNI 文教大学文学部

ja-Kana ワタナベ, アツコ

en Watanabe, Atsuko
Faculty of Literature, Bunkyo University


Search repository
Masdinah, Alauyah Md Yusof

× Masdinah, Alauyah Md Yusof

Masdinah, Alauyah Md Yusof

Search repository
著者
値 Abdul Halim Abdul Raof
著者
値 Teshima, Masahiro
著者
値 Watanabe, Atsuko
著者
値 Masdinah Alauyah Md Yusof
所属機関
値 マレーシア工科大学社会科学人文学部
所属機関
値 文教大学教育学部
所属機関
値 文教大学文学部
所属機関
値 マレーシア工科大学社会科学人文学部
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In a group discussion, the background of members could have an influence on group performance. This paper reports on the perception of Japanese EFL learners for group formation when engaged in a discussion. A set of questionnaire focusing on gender, acquaintanceship, and English language proficiency of group members was distributed to 230 undergraduates from three Japanese universities. Based on the data analysis, it is found that gender is the least important factor, and learners prefer to be with someone they know. English language proficiency is perceived as important where learners prefer to be grouped with those with similar or higher proficiency.◆グループ討論では、メンバーの意識背景がグループの成績に影響を及ぼす場合がある。本書では、討論参加のためにグループを組む際の日本人EFL学習者の意識について報告する。性別、面識、英語力を中心として質問を纏めたアンケート用紙を3校の日本の大学に属する230人の学部生に配布した。データ集計の結果、性別は最も意識されない要素であり、学習者は性別に関係なく知人とグループを組みたがる傾向があることが分かった。英語力は意識される重要な要素であり、学習者は自分と同等かそれ以上の英語力のある学習者とグループを組みたがる傾向があった。
書誌情報 教育研究所紀要
en : Bulletin of Institute of Educational Research

巻 28, p. 91-98, 発行日 2019-12-21
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09189122
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 英語
ID
値 BKK0004295
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:42:46.645815
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3