WEKO3
インデックスリンク
アイテム
生涯学習の実践的学修方法についての研究 : 諸方法の実際とその意義・効果について
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/833
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/8338d32386b-da80-4a74-bb70-fa545804bafc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-03-24 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | 生涯学習の実践的学修方法についての研究 : 諸方法の実際とその意義・効果について | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | The Significance of Identifying : Archetypes in Lifelong Learning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ショウガイ ガクシュウ ノ ジッセンテキ ガクシュウ ホウホウ ニツイテノ ケンキュウ ショホウホウ ノ ジッサイ ト ソノ イギ コウカ ニツイテ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
主題 | ETYP:教育実践 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
著者 |
佐藤, 啓子
× 佐藤, 啓子
× 岡本,かおり
× 谷口, 清
× 宮田, 浩二
× 野島,正也
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | The main purpose of this study is to discuss and clarify four different archetypes in Lifelong Learning, i.e. the learning that an individual acquires over his or her lifetime. Specifically, the following archetypes are identified: 1. The Case study Archetype (knowledge gained by personal experiences) 2. The Sports Archetype (knowledge gained by participating in various sports and motor learning) 3. The Psychodramatic Archetype (knowledge gained by participating in psychodramas) 4. The Social learning Archetype (knowledge gained by participating in social education) Each of the above archetypes is investigated jointly over a prolonged period of time. This study presents various case studies of each archetype and summarizes their characteristics and how they inter-relate. Ways in which they may be improved in the future and recommendations to do so are also presented. An in-depth study such as this one is rare in Japan. By identifying and studying these four archetypes in Lifelong Learning, this study seeks to stress the usefulness and importance of Lifelong Learning in modern society. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 人間科学研究 en : Bulletin of Human Science 巻 32, p. 105-154, ページ数 50, 発行日 2011-03-01 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 03882152 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
目次 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
目次 | はじめに—研究の趣旨および概要—…105 I 事例検討・研究を通しての学修と意義について-個人が学ぶこと- / 岡本かおり・谷口清…109 II 生涯スポーツとウエルネスライフ学修との意義・効果 / 宮田浩二…118 III 学修方法としての「心理劇」の意義と効果 / 佐藤啓子…127 IV 「社会教育における参加型学習の方法技術の開発」 / 野島正也…145 おわりに—まとめと今後の課題—…154 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
item_5_text_42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
値 | BKK0001014 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
item_5_date_43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
日付 | 2011-03-08 |