WEKO3
インデックスリンク
アイテム
大学生の自己開示・ソーシャルサポートが被受容感に及ぼす影響の検討 : 被開示スキルとの関連を通して
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2271
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/22719dbb6db2-bc23-41e6-b9ef-e73f417638f6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
BKK0002295.pdf (1.5 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-04-08 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 大学生の自己開示・ソーシャルサポートが被受容感に及ぼす影響の検討 : 被開示スキルとの関連を通して | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Study of the Effects of Self-disclosure and Perceived Social Support from Friends on Perceived Acceptance among Undergraduates: The Effectiveness of promoting Self- disclosure Skills. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | ダイガクセイ ノ ジコカイジ ソーシャルサポート ガ ヒジュヨウカン ニ オヨボス エイキョウ ノ ケントウ : ヒカイジ スキル トノ カンレン オ トオシテ | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Self-disclosure | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Social Support | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Perceived Acceptance | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Self-disclosure Skills | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 自己開示 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ソーシャルサポート | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 被受容感 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 被開示スキル | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
城, 佳子
× 城, 佳子
WEKO
326
|
|||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The effects of self-disclosure and perceived social support from friends on perceived acceptance were investigated among undergraduates. In addition, the effects of promoting self -disclosure skills on those processes were also examined. Participants were 144 undergraduates who completed a questionnaire that measured their self-disclosure to friends they spent time with at university , perceived social support, perceived acceptance , and self-disclosure skills. Results showed that social aspects of self-disclosure affected perceived social support and that perceived social support affected perceived acceptance. Moreover, self-disclosure skills affected all elements of those processes, and theoretical model was validated. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 大学生を対象として、友人への自己開示、知覚されたソーシャルサポートが被受容感に及ぼす影響を検討した。加えて被開示スキルがこの課程に及ぼす影響も検討した。大学生144名に対して、学内で時間を共有する程度の友人に対する自己開示と、知覚されたソーシャルサポート、被受容感、被開示スキルについての質問紙に回答を求めた。その結果、社会的自己の開示がソーシャルサポートの知覚に影響を及ぼし、ソーシャルサポートの知覚が被受容感に影響を与えていることが明らかにされた。さらに、被開示スキルは自己開示、ソーシャルサポート、被受容感のいずれにも影響をおよぼすという結果が得られ、仮説モデルは検証された。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 人間科学研究 en : Bulletin of Human Science 巻 34, p. 63-72, ページ数 10, 発行日 2013-03-01 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 03882152 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID | ||||||||||||
値 | BKK0002295 | |||||||||||
作成日 | ||||||||||||
日付 | 2013-04-01 | |||||||||||
日付タイプ | Created |