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  1. 紀要類
  2. 情報研究
  3. 第32号

テレビCM に対する評価・印象の測定尺度の検討

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3158
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/3158
ee4baec5-5c14-434c-a3c6-61a2279e4372
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKS0000044.pdf BKS0000044.pdf (294.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-07
タイトル
タイトル テレビCM に対する評価・印象の測定尺度の検討
タイトル
タイトル An Examination of Method for Measuring Consumers' Response to TV Commercial Films
言語
言語 jpn
キーワード
主題 テレビCM, 広告, 飲料, 測定尺度, 妥当性, 主成分分析
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル カナ
その他のタイトル テレビ CM ニ タイスル ヒョウカ インショウ ノ ソクテイ シャクド ノ ケントウ
著者 岡野, 雅雄

× 岡野, 雅雄

ja 岡野, 雅雄
ISNI 文教大学

ja-Kana オカノ, マサオ

en Okano, Masao
Bunkyo University


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浅川, 雅美

× 浅川, 雅美

浅川, 雅美

Search repository
著者
値 Okano, Masao
著者
値 Asakawa, Masami
所属機関
値 文教大学情報学部
所属機関
値 文教大学女子短期大学部
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A method of selecting and validating the inventories for measuring consumers’ response to TV commercial films (CFs) was studied. The audio-visual experiment was done using 30 CFs. The evaluation and impression of each CF were evaluated in 20 inventories by 175 students. A principal component analysis was carried out and the scores of ’average variance extracted’ of each component were examined to refine these inventories. As the result, the inventories rationally reduced to 17 ones with validity.
書誌情報 情報研究
en : Information and Communication Studies

巻 32, p. 13-19, 発行日 2005-01-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03893367
著者版フラグ
出版タイプ VoR
本文言語
値 日本語
ID
値 BKS0000044
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Ver.1 2023-05-15 16:11:57.664247
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