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東日本大震災後の生徒の生活・学習環境の変化と教育復興政策の効果 : 岩手県宮古市中学生対象の第2回、第3回の調査を通して
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/6720
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/672060cfad9f-6aab-44f9-a2c1-4f9b1556d0be
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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BKK0003130.pdf (1.3 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2018-03-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 東日本大震災後の生徒の生活・学習環境の変化と教育復興政策の効果 : 岩手県宮古市中学生対象の第2回、第3回の調査を通して | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study of the Changes in Pupils' Living and Learning Conditions after the Great East Japan Earthquake and the Effectiveness of Policies to Restore Education: Based on 3 Surveys of Middle Schools in the City of Miyako, Iwate Prefecture | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 東日本大震災 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 継時的縦断調査 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ソーシャル・キャピタル | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 子どもの学習環境 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教育復興 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
葉養, 正明
× 葉養, 正明
WEKO
291
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内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The aim of this study was to clarify changes in the living and learning conditions of middle schoolers before and after the Great East Japan Earthquake of 2011. Pupils living in the City of Miyako, Iwate Pref., Japan were surveyed 3 times using the same questionnaire. This study focused on an analysis of changes in the social capital of pupils in 2007, 2013, and 2016 and the effects of the disaster on learning conditions and academic performance in 2013 and 2016. This study yielded several findings. Since the disaster, pupils’ level of satisfaction with school life in general has improved. Survey results in 2013 and 2016 revealed no negative effects of the disaster on the academic performance of middle schoolers. The strong commitment of pupils, parents, the community, and government to restoring learning conditions has led to improved academic performance in the years since the Disaster.The educational advancement of middle schoolers has been negatively affected, and this is especially true for pupils who have been living in shelters. In order to keep poor learning conditions from hampering educational advancement, comprehensive recovery policies, including welfare and financial policies, need to be adopted. |
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言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 教育学部紀要 en : Annual Report of The Faculty of Education 巻 50, p. 31-44, ページ数 14, 発行日 2016-12-20 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 文教大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 03882144 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID | ||||||||||||
値 | BKK0003130 | |||||||||||
作成日 | ||||||||||||
日付 | 2018-03-28 | |||||||||||
日付タイプ | Created |