ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 人間科学研究
  3. 第36号

障害者福祉サービス従事者のホスピタリティ意識を形成する要素とプロセスに関する研究 : 事例―コードマトリックスを用いて

https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2985
https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2985
049f8431-dc66-4e63-8c81-ef8921cf75ef
名前 / ファイル ライセンス アクション
BKK0003025.pdf BKK0003025.pdf (823.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-04-27
タイトル
タイトル 障害者福祉サービス従事者のホスピタリティ意識を形成する要素とプロセスに関する研究 : 事例―コードマトリックスを用いて
タイトル
タイトル Components and processes involved in creating a hospitality attitude among personal providing social welfare services to individuals with intellectual disabilities : A study using a case-code matrix
タイトル
タイトル ショウガイシャ フクシ サービス ジュウジシャ ノ ホスピタリティ イシキ ヲ ケイセイ スル ヨウソ ト プロセスニ カンスル ケンキュウ : ジレイーコードマトリックス ヲ モチイテ
言語
言語 jpn
キーワード
主題 staffers of social welfare services, hospitality, P.F.Drucker, case-code matrix, mission
社会福祉サービス従事者, ホスピタリティ, P.F.ドラッカー, 事例―コードマトリックス, ミッション
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 星野, 晴彦

× 星野, 晴彦

ja 星野, 晴彦
ISNI 文教大学

ja-Kana ホシノ, ハルヒコ

en Hoshino, Haruhiko
Bunkyo University


Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the components and processes involved in creating a hospitality attitude among staffers of social welfare services to individuals with intellectual disabilities. Attitudes of welfare service providers were determined via a semistructured interview.
Analysis of their responses yielded the following findings:
1 Categories of background factors were “components of a hospitality attitude,” “characteristics of social welfare services,” and “conditions inside and outside the organization”
2 Other categories were “strokes from managers” and “attitudes of indivisual staff members”
3 A final category was “staff members choose to adopt a hospitality attitude”
Result suggested that a hospitality attitude is created by the interaction of these factors.
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 筆者は本稿で社会福祉サービス従事者が利用者に対するホスピタリティに関する行動を選択する際に、どのような要素が、どのようなプロセスで展開するのかを明確にすることを目的とした。知的障害者福祉施設長・社会福祉協議会職員・知的障害者福祉施設生活支援員に半構造化面接を行った。そこで背景因子として、「福祉サービスの特性」・「ホスピタリティを構成する要素がある」・「組織の内外の状況(組織への外からの要請、物理的状況、組織としてのプリンシパル、マネージャーの自分の役割の認識、職場同僚との関係形成、個々の職員の資質・能力・動機)」というカテゴリーが抽出された。その上に、「職場のマネージャーからの働きかけ」と「個々の従事者の認識」のカテゴリーとが見出され、そこに相互作用が展開していることが見出された。その帰結として「職員が利用者に対するホスピタリティ行動を選択する」というカテゴリーが抽出された。ホスピタリティ意識がこれらの複数の要因の相互作用により形成されることが示唆された。
書誌情報 ja : 人間科学研究
en : Bulletin of Human Science

巻 36, p. 29-37, ページ数 9, 発行日 2015-03-01
出版者
出版者 文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 03882152
出版タイプ
出版タイプ VoR
item_5_text_42
値 BKK0003025
item_5_date_43
日付 2015-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:49:53.025855
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3